فروشگاه اینترنتی دیدموشاپ
0 محصولات نمایش سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب‌وکار اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ

احتمالاً عبارت دیجیتال مارکتینگ به گوشتان خورده و این سؤال براتان پیش‌آمده که چه معنا مفهومی دارد. ما تو این مقاله می خوایم به زبان ساده، این شاخه از دیجیتال مارکتینگ رو براتان تعریف کنیم و ببنیم که شامل چه مواردی میشه.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که این روزها در زمینه کسب‌وکار اینترنتی زیاد به گوش می‌خورد، عبارت دیجیتال مارکتینگ است.

طبق گفته نیل پتل دیجیتال مارکتر معروف که جز 10 نفر برتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ هست، اینگونه تعریف کرده است:

«به هرگونه بازاریابی محصولات و خدمات می‌گویند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.»

شرکت‌های زیادی در حال حاضر، خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای مشاغل مختلف ارائه می‌کنند؛ اما باوجوداینکه این کلمه بارها به گوشمان خورده، شاید تاکنون درک درستی از نحوه آن نداشته باشیم.

دیجیتال مارکتینگ، به معنای استفاده از تمامی ابزارهای بالقوه و موجود در محیط اینترنت برای ایجاد بستری عالی جهت بازیابی خدمات و محصولات است.

در این روش بازاریابی، به‌جای محیط فیزیکی و روش‌های قدیمی‌تر، با وسایل ارتباطی مانند کامپیوتر و دستگاه موبایل و شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت روبه‌رو هستیم.

استفاده از هر نوع رسانه‌ای که مربوط به کسب‌وکارهای اینترنتی است می‌تواند به مبحث دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند، با استفاده از سئو سایت و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جست‌وجو، می‌توانیم از طریق موتورهای جست‌وجو به‌ویژه گوگل مشتریان زیادی را با محصولات و خدمات خود آشنا کنیم.

معمولاً هدف از طراحی سایت، نمایش دادن محصولات و یا خدمات شما به کاربران است. در این میان سئو سایت این امکان را فراهم می‌کند تا سایت شما در موتورهای جستجو نظیر گوگل بیشتر دیده‌شده و درواقع باعث افزایش ورودی گوگل شما می‌شود.

سایر فعالیت‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ

پس از ایجاد یک وب‌سایت و انجام فعالیت‌های مربوط به سئو، نوبت به استفاده از امکانات دیگری می‌رسد که به‌صورت خلاصه آن‌ها را معرفی کنیم. بی‌شک استفاده درست و اصولی از تک‌تک این موارد، می‌تواند باعث بهبود شرایط کاری شما در محیط اینترنت شده و مشتریان شمارا به شکلی فوق‌العاده افزایش دهد.

استفاده مفید و مؤثر از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی، یک بستر فوق‌العاده برای یافتن کاربران و مشتریان جدید در سراسر جهان است.

اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و …، هرکدام می‌تواند بستر مناسبی برای ارائه تبلیغات متنی، عکسی و ویدئویی ازجمله محصولات و خدمات شما باشد.

آپلود ویدئو سایت‌های اشتراک ویدیو

وب‌سایت‌های مانند آپارات و یوتیوب، فضایی را برای اشتراک ویدیوهای معرفی محصول و یا خدمات شما ایجاد کرده تا بتوانید با تولید فیلم‌های کوتاه و جذاب، مخاطب خود را به دست آورید.

ثبت در نقشه گوگل

با ثبت محل کار خود در نقشه گوگل و افزودن اطلاعاتی مانند آدرس سایت و شماره تماس، یک فضای رایگان عالی برای تبلیغات خواهید داشت.

تبلیغات کلیکی و پاپ آپ

روش‌های مدرن تبلیغاتی در سایت‌های مختلف نیز یکی از مواردی است که می‌تواند باعث افزایش سایت شما شده و در کسب‌وکار اینترنتی شما تحول ایجاد کند.

مزایای دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی

بهترین ویژگی و امکان دیجیتال مارکتینگ معرفی محصول یا خدمات ما از طریق بستر بزرگی به نام اینترنت است. در بازاریابی سنتی، شرکت‌ها مجبورند تنها به محتواهای سنتی و چند قطعه تصویر اکتفا کنند.

ایجاد بروشور، کاتالوگ، بنرها و تبلیغات محیطی، روش‌های سنتی پرهزینه‌ای هستند که مشتریان زیادی نیز برای کسب‌وکار شما فراهم نمی‌کند. درحالی‌که در دیجیتال مارکتینگ، معرفی محصولات می‌تواند با روش‌های مختلفی انجام شود.

با استفاده از کلیپ‌های تصویری و صوتی می‌توان به نحو مؤثرتری پیام خود را به مخاطبان منتقل کرد و سریع‌تر به هدف خود دست پیدا کرد. امکانات موتورهای جستجو به ما دررسیدن به هدف و دستیابی به بازاریابی خود کمک می‌کنند.

درروش سنتی باید حتماً یک بازاریاب استخدام کرد و حقوق و مزایا برای او در نظر گرفت اما در دیجیتال مارکتینگ، این نیاز ما را برآورده کرده و بر اساس محتوای سایت ما کار بازاریابی محتوایی را برایمان انجام می‌دهد.

به این صورت که پس شناسایی توسط موتورهای جستجو و استفاده از سئو در سرچ موتورهای جستجو به‌خصوص گوگل دیده‌شده و مشتریان به سایت ما راه پیدا می‌کنند. این به معنای افزایش تعداد بازدیدکننده‌ها و نمایش بیشتر محتویات سایت ماست.

روش قدیمی و سنتی به این صورت بود که شرکت‌ها و کمپانی‌ها به دنبال مشتریان می‌گشتند. درصورتی‌که در دیجیتال مارکتینگ مشتریان شرکت‌ها را سرچ می‌کنند. فقط کافی است کمی طبق قواعد و اصل موتورهای جستجو حرکت و عمل کنیم، درنتیجه باید منتظر تماس‌های روزافزون مشتریان باشیم.

درنتیجه می‌توان گفت استراتژی تولید محتوا و بازاریابی محتوا به آینده توجه دارد و نتیجه آن به‌یک‌باره حاصل نمی‌شود بلکه نتیجه آن به‌تدریج نمایش داده می‌شود و با توجه به نیاز مشتری تعریف می‌شود. این نوع استراتژی بر روی تمامی محتواهایی که مشتریان شما در معرض آن هستند تمرکز می‌کند.

 

در این مقاله از بلاگ دیدموشاپ تلاش شد در مورد دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در کسب‌وکار اینترنتی آن را مورد بررسی خود قرار دهیم.

 

منبع Clickaval

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*